آزاد ارمکی، تقی (1375). «نقش تبلیغات سیاسی در رفتار انتخاباتی ساکنان تهران»، نامه علوم اجتماعی. 8(8)، 46-25.
افجهای، سیدعلیاکبر و خادمی گراشی، مهدی (1390). «الگوی مدیریت راهبردی بازاریابی سیاسی در ایران»، چشمانداز مدیریت بازرگانی. 10(3)، 50-25.
امیرانتخابی، شهرود و حیراننیا، جواد (1389). «نقش رسانهها در مشارکت سیاسی شهروندان»، پژوهشنامه رسانه و مشارکت سیاسی. مرکز تحقیقات استراتژیک، (50)، 95-63.
جاووت گارت، اس و ویکتوریا، اودائل (1372)، «تبلیغ و ترغیب» (احمد میرعابدینی، مترجم)، فصلنامه رسانه. 4(16)، 49-38.
خیری، بهرام و عباسعلیزاده، منصوره (1387). «بازاریابی سیاسی؛ پیش به سوی سازمانهای سیاسی بازارمحور»، مدیریت فرهنگ سازمانی. 6(18)، 180-169.
سبیلان اردستانی، حسن (1390). «نقش رسانهها در فرایند جلب مشارکت سیاسی»، پژوهشنامه رسانه و مشارکت سیاسی. مرکز تحقیقات استراتژیک، (50)، 62-13.
عابدی اردکانی، محمد و حسینی، سیدمجتبی (1389). «رابطه مشارکت سیاسی و سلسله مراتب نیازها؛ مطالعه موردی کارکنان دانشگاه یزد»، دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی دانش سیاسی. 33(1)، 333-78.
علویتبار، علیرضا (1382). مشارکت در اداره امور شهرها، بررسی الگوی مشارکت شهروندان در اداره امور شهرها. تهران: انتشارات سازمان شهرداریهای کشور.
محمدیان، محمود و شمسی، جعفر، (1388). مبانی نظری بازاریابی و تبلیغات سیاسی در غرب. تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
نرگسیان، عباس و طهماسبی آقبلاغی، داریوش و دیندار، یاشار (1393). «مطالعه تأثیر ابزارهای بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی»، مدیریت دولتی. 6(3)، 624-603.
یوسفی رامندی، رسول (1397). «الگوی رفتار رأیدهی مردم در انتخابات جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رویکرد بازاریابی سیاسی»، فصلنامه دانش سیاسی. 14(2)، 97-63.
Ansolabehere, Stephen, Shanto, Iyengar, and Adam Simon (1999). "Replicating Experiments Using Aggregate and Survey Data: The Case of Negative Advertising and Turnout", American Political Science Review 93. 901–9.
Che, H.; Ganesh, I. and Shanmugam, R. (2007). Negative Advertising and Voter Choice. Summer Institute of Competitive Strategy and INFORMS Marketing Science Conference.
Cringel, A.; Just, M. and Belt, T. (2006). "The three faces of negative campaigning: The democratic implications of attack ads", cynical news, and fear arousing messages. Feeling Politics, 136-137.
Clinton, J. and Lapinski, J. (2004). "Targeted" Advertising and Voter Turnout: An Experimental Study of the 2000 Presidential Election, The Journal of Politics. 66 (1), 69-96.
Djupe, P. and Peterson, D. (2002). "The impact of negative campaigning: Evidence from the 1998 senatorial primaries", Political Research Quarterly. (55), 845–860.
Gandhi, Amit; Iorio, Daniela and Urban, Carly (2016). "Negative Advertising and Political Competition. The Journal of Law", Economics, and Organization. 3(32), 433–477.
Goldenberg, Edic N. and Traugott, Michael W. (1984). Campaigning for Congress. Washington, DC: Congressional Quarterly Press.
Goldstein, K. and Freedman, P. (2002). "Campaign Advertising and Voter Turnout: New Evidence for a Stimulation Effect", The Journal of Politics. 64(3), 721-740.
Goldstein, K. and Ridout, T. N. (2004), "Measuring The Effects of Televised Political Advertising in The United State", Annual Review of Political Science. (7), 205-226.
Jamieson, Kathleen H. (1992). Dirty Politics: Deception, distraction, and democracy. New York: Oxford University Press.
Johnston, Richard; Michael G. Hagen and Kathleen Hall Jamieson (2004). The 2000 Presidential Election and the Foundations of Party Politics. Cambridge, MA: Cambridge University Press.
Kahn, K. F. and Kenney, P. (2004). No holds barred: Negativity in U.S. Senate campaigns. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
King, J. D. and McConnell, J. B. (2003). "The Effect of Negative Campaign Advertising on Vote Choice: The Mediating Influence of Gender", Social Science Quarterly. 4(84), 843–857.
Krasno, Johnathan S. and Green, Donald P. (2008). "Do Televised Presidential Ads Increase Voter Turnout? Evidence from a Natural Experiment", The Journal of Politics. 1(70), 245–26.
Krupnikov, Y. (2014). "How Negativity Can Increase and Decrease Voter Turnout: The Effect of Timing", Political Communication. 31(3), 446-466.
Krupnikov, Yanna (2014). "How Negativity Can Increase and Decrease Voter Turnout: The Effect of Timing", Political Communication. (31), 446–466.
Lau, Richard R.: Lee Sigelman, Caroline Heldman and Paul Babbitt (1999). "The Effects of Negative Political Advertisements: A Meta-Analytic Assessment", American Political Science Review. 93(4), 851–75.
Lee Kaid, L. and Johnston, A. (1991). "Negative versus Positive Television Advertising in U. S. Presidential Campaigns, 1960-1988", Journal of Communication. 41(3).
Malloy, Liam C, and Pearson-Merkowitz, Shanna (2016). "Going positive: The effects of negative and positive advertising on candidate success and voter turnout", Research and Politics. 1-15.
Meirick, P. (2002). "Cognitive Responses to Negative and Comparative Political Advertising", Journal of Advertising. 1(31), 49-62.
Merritt, S. (1984). "Negative Political Advertising: Some Empirical Findings", Journal of Advertising. (13), (Fall), 27-38.
Newman, Bruce L. (1981). The Explanation and Prediction of Voting Intentions and Actual Voting Behavior in a Presidential Primary Race. Unpublished Dissertation, Business Administration Department, University of Illinois, Champaign, IL 61820.
Perloff, Richard M. (1999). Elite, Popular, and Merchandised Politics: Historical Origins of Presidential Campaign Marketing. In B. I. Newman (Ed.), Handbook of Political Marketing. 19-40. Thousand Oaks, California: Sage.
Pinkleton, B E.; Um, N-H. and Weintraub Austin, E., (2002). "An Exploration of the Effects of Negative Political Advertising on Political Decision Making", Journal of Advertising. 31(1), 13-25.
Ridout, Travis N.; Franz, Michael M. and Franklin Fowler, Erika (2014) "Advances in the Study of Political Advertising", Journal of Political Marketing. 13(3), 175-194.
Savigny, H. (2007). "Ontology and Epistemology in Political Marketing Keeping It Real", Journal of Political Marketing. 6(2), 33-39
Shama, A. (1967). "The marketing of political candidates", Journal of The Academy of Marketing Science. 4(4), 764-777.
Watenberg, M. and Brians, C. L. (1999). Negative Campaign Advertising: Demobilizer or Mobilizer?. American Political Science Review, 93(4).
West, Darrell M. (2005). Air Wars: Television Advertising in Election Campaigns, 1952-2004. 4th ed. Washington, DC: CQ Press.