قرآن کریم.
افضلی، جمعهخان (1388). «رابطه معرفت و سعادت از دیدگاه ملاصدرا»، معارف عقلی. 2(14)، 32-7.
پارسانیا، حمید (1391). جهانهای اجتماعی. قم: کتابفردا.
جوادی آملی، عبدالله (1381). صورت و سیرت انسان در قرآن. قم: انتشارات اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1384). فطرت در قرآن. قم: انتشارات اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1389). حیات حقیقی انسان در قرآن. قم: اسراء.
دهقانی محمودآبادی، محمدحسین (1391). «سعادت بشری و دیدگاه ملاصدرا»، اندیشه دینی. 3(44)، 198-185.
شفیعی قهفرخی، امید (1394). «لوازم سیاسی انگاره خوشبختی در اندیشههای لیبرال و فلسفه نوصدرایی، با تأکید بر جان لاک و مرتضی مطهری». (رساله دکتری، دانشگاه امام صادق (علیهالسلام))، تهران، ایران. بازیابی شده از:
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1354). المبدأ و المعاد. تصحیح: سیدجلالالدین آشتیانى، تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1360). الشواهد الربوبیه فی المناهج السلوکیه. تصحیح و تعلیق سیدجلالالدین آشتیانى، مشهد: المرکز الجامعى للنشر.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم (1981). الحکمه المتعالیه فی الاسفار الاربعه العقلیه. بیروت: دار احیاء التراث.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1374). تفسیر المیزان. ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، قم: نشر دفتر انتشارات اسلامى.
طباطبایی، سیدمحمدحسین و مطهری، مرتضی (1378). اصول فلسفه و روش رئالیسم. ج2، تهران: انتشارات صدرا.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1387.الف). شیعه در اسلام. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1387.ب). روابط اجتماعی در اسلام. قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388.الف). بررسیهای اسلامی. قم: نشر مؤسسه بوستان کتاب.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388.ب). انسان از آغاز تا انجام. قم: مؤسسه بوستان کتاب.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388.پ). نهایه الحکمه. علی شیروانی، قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388.ت). مجموعه رسائل. قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388.د). قرآن در اسلام (طبع جدید). قم: بوستان کتاب.
طباطبایی، سیدمحمدحسین (1388.ذ). رسائل توحیدی. قم: بوستان کتاب.
عبدالله، عبدالمطلب (1394). «حکومت و سعادت در اندیشه سیاسی علامه طباطبایی»، تاریخ فلسفه. 3(6)، 80-57.
عبدالله، عبدالمطلب (1395). «حکومت سعادتگرا در اندیشه سیاسی علامه طباطبایی»، حکومت اسلامی. 1(79)، 76-53.
غیبی، ولی (1390). «رابطه (لذت و سعادت) از دیدگاه اپیکور و صدرالمتألهین»، قبسات. 60(16)، 164-141.
لکزایی، شریف (1390). سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه. جلد سوم: مجموعه مقالات اخلاق و سیاست، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
مجیدی، حسن (1392). «سعادت در اندیشه فارابی و توماس آکوئیناس»، دانش سیاسی. 18(2)، 114-95.
مجیدی، حسن و شفیعی قهفرخی، امید (1391). «مقایسه رابطه دین و دولت در اندیشه ابنرشد و آکوئیناس»، دانش سیاسی. 15(1)، 161-127.
محمدرضایی، محمد و الیاسی، محمدقاسم (1387). «سعادت حقیقی از نگاه ملاصدرا»، آینه معرفت. 16(6)، 77-106.
مطهری، مرتضی (1375). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1377). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1378). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1382). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1383). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1384). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1387). مجموعه آثار. تهران: صدرا.
مطهری، مرتضی (1396). مقدّمهای بر حکومت اسلامی. تهران: صدرا.
نصرتپناه، محمدصادق و سیفی، محمدمهدی (1398). «رابطه عدالت و آزادی در حکمت سیاسی متعالیه: با تأکید بر آراء علامه طباطبایی»، دانش سیاسی. 1(29)، 270-243.
هیوود، اندرو (1387). سیاست. ترجمه: عبدالرحمن عالم، تهران: نشر نی.
یعقوبی، ابراهیم (1387). «سعادت از دیدگاه ملاصدرا و علامه طباطبایی»، پژوهشهای فلسفی ـ کلامی، فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه قم.1(37)، 240-219.
Christiano,Thomas and Christman,John (2009).Contemporary Debates in Political Philosophy.Blackwell Publishing.
Porta, Pier Luigi and Scazzieri,Roberto(2007). "Public happiness and civil society", in: Luigino Bruni & Pier Luigi Porta (ed.), Handbook on the Economics of Happiness, Cheltenham, UK & Northampton, MA, USA: Edward Elgar Publishing, Inc.