امیدی، علی و مرادیفر، سعیده (1397). «تبیین تأثیر رسانههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی (مطالعه موردی استان مازندران)»، مجله جهانی رسانه. 1(13)، 275-254.
تاجیک، محمدرضا و خداخواه آذر، سمیه (1395). «رسانههای اجتماعی مجازی و عرصه سیاست در ایران (بررسی موردی انتخابات دهم ریاست جمهوری و کارناوالهای شهری در تهران)»، فصلنامه سیاست مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی. 3(46)، 572-553.
راسخ، کرامتالله؛ قربانی، عاطفه و ماهوری، محمد (1398). «تأثیر محیط آموزشی و رسانههای ارتباط جمعی بر جامعهپذیری سیاسی دانشجویان دانشگاه شیراز»، دوفصلنامه دانش سیاسی. 1(29)، 81-101.
رسولی قهرودی، مهدی؛ علویتبار، علیرضا و زابلی، ساحل (1398). «تأثیر تبلیغات سیاسی منفی بر رفتار رأیدهی و مشارکت انتخاباتی (مطالعه موردی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران)»، دوفصلنامه دانش سیاسی. (30)، 464-443.
رضایی، حسین و کاظمیپور، شهلا (1395). «بررسی رابطه میان استفاده از محتوای سیاسی وبسایتهای داخلی و خارجی و مشارکت سیاسی انتخاباتی (مطالعه موردی شهروندان همدان)»، نشریه راهبرد. 2(80)، 286-255.
رهبر قاضی، محمودرضا؛ آشنایی، سهیلا و شهریاری، اعظم (1396). «بازاریابی سیاسی و فرایند تصمیمگیری رأیدهندگان؛ مطالعه موردی: جوانان رأیدهنده اصفهانی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی. 2(3)، 233-217.
رهبر قاضی، محمودرضا؛ مسعودنیا، حسین و نساج، حمید (1396). «پیشبینی نقش رسانهها در میزان تمایل شهروندان اصفهان به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396»، دو فصلنامه دانش سیاسی. 24(12)، 138-117.
شمس، مرتضی و فرقانی، محمدمهدی (1397). «شبکههای اجتماعی مجازی و تولید شایعات در انتخاباتِ سیاسی (مطالعه موردی: شبکه اجتماعی اینستاگرام)»، رسانههای دیداری و شنیداری. 3 (28)،120-95.
شهرامنیا، امیرمسعود؛ ابراهیمیپور، حوا؛ محموداوغلی، رضا و ملکان، مجید (1396). «سنجش تأثیر شبکههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه مازندران»، جامعهشناسی کاربردی. 1(28)، 32-19.
ضیائیپرور، حمید (1396). «کارکرد اطلاعرسانی شبکههای اجتماعی مجازی»، ماهنامه فرهنگی و هنری چهارگوش. 1(3)، 38-18.
عقیلی، وحید؛ روشندل اربطانی، طاهر و فرجیان، محمدمهدی (1397). «نقش شبکههای اجتماعی در انتخابات در ایران و تأثیر آنها بر نقش رسانههای سنتی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. 4(13)، 171-204.
غفاری ساروی، مصطفی (1398). «نقش فضای مجازی در چهارچوبسازی برای رأیدهندگان: مطالعه انتخابات مجلس دهم در تهران»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. 1(19)، 226-191.
غیاثی، محمد (1394). «تأثیر گسترش فناوریهای ارتباطی، اینترنت و شبکههای مجازی اجتماعی بر توسعه سیاسی ایران». (پایاننامه کارشناسی ارشد)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، تهران، ایران.
کریمی راهجردی، اشرف؛ قوام، عبدالعلی؛ خرازی آذر، رها و گرانمایهپور، علی (1398). «جایگاه شبکههای اجتماعی مجازی و پیامرسان موبایلی در شکلگیری خرد جمعی»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. 5(17)، 34-1.
معصومی، مجید و محبان، محمدجواد (1393). «مطبوعات محلی و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مطالعه موردی شهر کرمان»، دوفصلنامه دانش سیاسی. 2(20)، 198-175.
مهدیزاده طالشی، سیدمحمد؛ خالدیان، اقبال و فردوسی، مهراوه (1396). «نقش نرمافزار اجتماعی تلگرام، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از منظر رأیدهندگان»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. 3(10)، 42-9.
Bansal, M.; Vij, A. K. & Nayyar, R. (2019). "Flexible Mental Models and Collective Wisdom Through Social Media: An Interpretive Structural Modeling Approach", Journal of Operations and Strategic Planning. 2(1), 65-84.
Chen, H. De; P. Hu, Y. & Hwang, B. H. (2014). "Wisdom of crowds: The value of stock opinions transmitted through social media", The Review of Financial Studies. 27(5), 1367-1403.
Jayles, B.; Escobedo, R.; Cezera, S.; Blanchet, A.; Kameda, T.; Sire, C. & Theraulaz, G. (2020). "The impact of incorrect social information on collective wisdom in human groups", arXiv preprint arXiv: 2003. 06160.
Kyriazis, D.; Autexier, S.; Boniface, M.; Engen, V.; Jimenez-Peris, R.; Jordan, B.; ... & Maglogiannis, I. (2019). "The CrowdHEALTH project and the Hollistic Health Records: Collective Wisdom Driving Public Health Policies", Acta Informatica Medica. 27(5), 369.
Matušková, A. & Strielkowski, W. (2014). "Technology Applications in Czech Presidential Elections of 2013: A Story of Social Networks", Mediterranean Journal of Social Sciences. 5(21), 419.
Tang, V. W. (2017). Wisdom of Crowds: Cross sectional Variation in the Informativeness of Third Party Generated Product Information on Twitter. Journal of Accounting Research.avialable at: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1475-679X.12183/full.
Wang, M. H. & Lei, C. L. (2016). "Boosting election prediction accuracy by crowd wisdom on social forums", In Consumer Communications & Networking Conference (CCNC). 132016th IEEE Annual (pp 353-348). IEEE.aviailable at: http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document//7444805