آهنگری، الهه؛ طحان، محمد؛ حسیننژاد، حسین و بنا خطیبی، مریم (1397). بررسی رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی تلفن همراه و میزان پایبندی به اعتقادات دینی دانشآموزان 12 تا 18 سال شهر کاشمر. مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان، 12(3)، 36-56.
اصغری، انسیه؛ هاشمزهی، نوروزی و قدیمی، بهرام (۲۰۲۰). جهانیشدن زندگی فرهنگی و سیاسی شهروندان تهران و اثرات آن. مجله تغییرات اجتماعی ـ فرهنگی، ۱۷(۳)، ۱-۲۱.
بیگدلو، مهدی (1397). بررسی رابطه فعالیت در تلگرام با فرهنگ سیاسی استادان دانشگاههای کلانشهرهای ایران. جستارهای سیاسی معاصر، 9(2)، 1-31.
جهانگیری، جهانگیر و ابوترابی زارچی، فاطمه (1391). تحلیل عوامل مرتبط با اعتماد سیاسی دانشجویان. دانش سیاسی، 8(2)، 5-26.
حسینی، حسین؛ مقدمفر، حمیدرضا و قنبرپور، مصطفی (1393). واکاوی نقش و کارکرد شبکههای اجتماعی مجازی در حوادث انتخابات سال 1388 جمهوری اسلامی ایران. آفاق امنیت، 7(24)، 53-77.
سردارنیا، خلیل؛ بدری، کوروش و امینیزاده، سینا (1400). رابطه بین شبکههای اجتماعی و اعتماد نهادی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شیراز). پژوهشهای راهبردی سیاست، 10(36)، 101-127.
شایگان، فریبا (1387). بررسی عوامل تأثیرگذار بر اعتماد سیاسی. دانش سیاسی، 4(1)، 153-179.
شهرامنیا، امیرمسعود؛ ابراهیمیپور، حوا؛ محموداوغلی، رضا و ملکان، مجید (1396). سنجش تأثیر شبکههای اجتماعی بر مشارکت سیاسی: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه مازندران. جامعهشناسی کاربردی، 28(1)، 19-32.
عباسی، حسن و شریعت، جهانگیر (1397). کارکرد سیاسی شبکههای اجتماعی مجازی. امنیت ملی، 8(30 )، 127-150.
فتحعلی، محمود (1389). مباحثی در باب کارآمدی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمتاللهعلیه).
قیصری، نورالله و قربانی، مصطفی (1394). کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران؛ الگویی برای سنجش و ارزیابی. دانش سیاسی، 11(2)، 129-148.
لیپست، سیمور (1374). مشروعیت و کارآمدی. مجله فرهنگ و توسعه، سال چهارم. (18).
محبی، علی و کیا، علیاصغر (1399). شبکههای اجتماعی و تغییرات فرهنگی بین دانشجویان دانشگاههای تهران؛ بر پایه ارزشهای مادی و فرامادی اینگلهارت. فصلنامه مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، 21(51)، 63-90.
هوشنگی، حمید (1402). مؤلفههای کارآمدی نظام سیاسی دینی از دیدگاه مقام معظم رهبری. دانش سیاسی، 19(2)، 577-604.
Aruguete, N. & Calvo, E. (2018). Time to protest: Selective exposure, cascading activation, and framing in social media. Journal of communication, 68(3), 480-502.
Aruguete, N. (2017). The Agenda Setting Hypothesis in the New Media Environment. Communication and Society, (28), 35-58.
Bates, W. (2014). Where are emancipative values taking us?. Policy, 30(2), 12-21.
Carroll, C, E. & McCombs, M. (2003). Agenda-setting effects of business news on the public's images and opinions about major corporations. Corporate reputation review, (6), 36-46.
Chan, M. & Guo, J. (2013). The role of political efficacy on the relationship between Facebook use and participatory behaviors: A comparative study of young American and Chinese adults. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(6), 460-463.
Cohen. J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
De Vreese, C. H. (2005). News framing: Theory and typology. Information design journal+ document design, 13(1), 51-62.
Fuchs, C. (2015). Culture and economy in the age of social media. Routledge.
Giddens, A. (1990) The Consequences of Modernity. Cambridge: Polity Press.
Gladwell, M. (2011). Malcolm Gladwell and Clay Shirky on Social Media and Revolution, Foreign Affairs. https://web.archive.org/web/ 20110201165430/http://www.foreignaffairs.com/articles/67325/malcolm -gladwell-and-clay-shirky/from-innovation-to-revolution
Godefroidt, A.; Langer, A. & Meuleman, B. (2017). Developing political trust in a developing country: The impact of institutional and cultural factors on political trust in Ghana. Democratization, 24(6), 906-928.
Harder, R. A.; Sevenans, J. & Van Aelst, P. (2017). Intermedia agenda setting in the social media age: How traditional players dominate the news agenda in election times. The international journal of press/politics, 22(3), 275-293.
Hussain, S.; Kazim, S. M.; Arifien, S. U.; Azam, A. & Ali, M. (2022). The Impact of Facebook Use on Political Self-efficacy and Online Political Participation among Young Voters. Journal of Policy Research, 8(3), 414-418.
Inglehart, R. (1997). Modernization and Postmodernization: Cultural, Economic and Political Change in 43 Societies. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Kołczyńska, M. (2020). Democratic values, education, and political trust. International Journal of Comparative Sociology, 61(1), 3-26.
Kruikemeier, S.; van Noort, G.; Vliegenthart, R. & de Vreese, C. H. (2014). Unraveling the effects of active and passive forms of political Internet use: Does it affect citizens’ political involvement? New Media & Society, 16(6), 903-920.
Kwak, N.; Lane, D. S.; Weeks, B. E.; Kim, D. H.; Lee, S. S. & Bachleda, S. (2018). Perceptions of social media for politics: Testing the slacktivism hypothesis. Human Communication Research, 44(2), 197-221.
Liu, C. & Stolle, D. (2017). Social capital, civic culture and political trust. Handbook on political trust, 338-352.
McCombs, M. (1997). Building consensus: The news media's agenda-setting roles. Political communication, 14(4), 433-443.
Scheufele, D. A. (1999). Framing as a theory of media effects. Journal of communication, 49(1), 103-122.
Tang, M. J. & Chan, E. T. (2020). Social media: Influences and impacts on culture. In Intelligent Computing: Proceedings of the 2020 Computing Conference, (1), 491-501. Springer International Publishing.
Tufail, S.; Baneen, U.; Akram, B. & Sajid, R. (2015). Impact of social media on political efficacy and vote intention: A case of educated youth. JISR management and social sciences & economics, 13(1), 15-28.
Vargo, C. J.; Guo, L.; McCombs, M. & Shaw, D. L. (2014). Network issue agendas on Twitter during the 2012 US presidential election. Journal of Communication, 64(2), 296-316.
Wei, L. & Zhao, L. (2017). Social media use, political efficacy, and political participation in China: The moderating role of need for orientation. New media and Chinese society, 55-73.